Etiketter

onsdag 21. mars 2012

Lenken

VIMPEL-LENKEN













Et liv er lenket sammen
av mange dager, år for år
Det henger der som en
lang -lang snor som ingen når
På snoren henger en rekke vimpler
en samling bygget av livet selv

Jeg ser en vimpel så full av blomster
den enes farge smiler litt
Midt i mellom de glade farger
er en skrukket og full av slit
De mørke farger lyser gjerne
kontrastens farge den skaper liv

To vimpler henger i mellom andre
de har et mønster så underbart
Fargen kan ei her beskrives
de minner mest om himmelen selv
Disse vimpler vil for alltid lyse
fra to dager da liv ble liv

Mitt liv det har mange dager
den siste vimpel kan ei syes selv
Jeg kan velge meg et mønster
og la det ligge til det blir kveld
Til sammen er det et vakkert smykke
jeg vil bære det rundt min hals














Noen tanker rundt et nytt, personlig årsskifte...


Ønsker deg en fin dag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for hver en liten kommentar. Blir lest med glede og gir inspirasjon!