Etiketter

fredag 29. mars 2013

GOD PÅSKE

GOLGATA - HODESKALLESTEDET HVOR KORSET KANSKJE STOD

Jeg kan ei fatte…


Jeg kan ei fatte det jeg så

Der nede ved det korsets fot
En jøde hang så ynkelig
Til spott og spe og skam


Jeg kan ei fatte hva der lå
Der nede ved det korsets fot
En blodsdråpe så klar og ren
Fra denne mannens barm


Jeg kan ei fatte det jeg hørte
Der nede ved det korsets fot
Et rop i mørke natten lød
Jeg har for deg gitt alt


Jeg kan ei fatte hva det gir
Der nede ved det korsets fot
At livet mitt uendelig
Er vasket rent i Dennes blod


Jeg kan ei fatte denne vei
Der nede ved det korsets fot
Himlen er mitt nye hjem
Hvor Kristus meg vil bære fram


                                 GOD PÅSKE TIL DEG!

2 kommentarer:

  1. Fint påskedikt! Du får fint fram den viktigaste dimensjonen ved Jesu offer: blodet som vaskar oss reine. For evig! (og når det gjeld form, har eg sans for den repetitative forma på dei to førse verselinjene, og at fokus likevel vert flytta for kvar gong. Det vart så fin samanheng i diktet!)

    Ynskjer deg ei god påskefeiring!

    SvarSlett
  2. Du er kjempeflink med dine ord! Det er godt å vite at Jesus døde for alles synder! -Margit-

    SvarSlett

Takk for hver en liten kommentar. Blir lest med glede og gir inspirasjon!