Etiketter

fredag 12. april 2013

I min Mors hage

Hvem lengter ikke mot vår og varmegrader nå om dagen?
I flere uker har jeg vert på utkikk etter de første vårblomstene.                                                                                              
I min hage er det få av de enda. 
Snøklokkene er alltid først uansett vær.

Og jammen dukket det ikke opp et par krokus innimellom noen  sølvblader



I min mors hage som ligger bare et steinkast fra, lyser det fra ulike blomsterfarger.


Det er noe med disse mødrene. Levd liv er prøvd liv, heter det. Hun vet hvor solen står sterkest midt på dagen, hvor trekken kommer fra, hvor det er lunest, hvor vannet samler seg og alt det andre. Dermed planter hun sine løker og blomster med omhu og de svarer henne med å trives og blomstrer flittig som disse Auriklene (primula) 

   
Kikk innom "en mors hage" og sank råd fra levd liv, enten det gjelder blomster eller annet i livet.

Ønsker deg en forfriskende helg (de melder om regn!!) :-)


1 kommentar:

  1. Så nydelige, her hos meg er det også langt mellom vårblomstene.
    Flotte bilder, god helg fra Marit.

    SvarSlett

Takk for hver en liten kommentar. Blir lest med glede og gir inspirasjon!