Etiketter

tirsdag 3. juli 2012

GODT BRUKT

Jeg er så heldig å ha en god del ting som er godt brukt i mitt hus. 
Mange av tingene ligger igjen etter mine oldeforeldre og besteforeldre.


Til Helenes `Mandagstema #47 har jeg valgt denne gamle kassen med min oldemors veveutstyr




                                    Kassen er nok hjemme snekret og siden sirlig malt av noen



I kassen ligger veveskytler i ulike tykkelser med oldemors hele og fulle navn inngravert



Og skulle du trenge mønster til en løper ligger det også her, sirlig skrevet med hånd.






                             Hva de vevet? 
                                                            Det kan du få se en annen gang :-)

2 kommentarer:

  1. spennande med slike flotte bruksgjenstandar..
    og godt dei vert tatt vare på..


    nyt sommaren :-)

    SvarSlett
  2. Ohhh så utrulig spennende.
    Har noen få ting som mamma klarte å berge med seg på hytta, før familien begynte å "rydde" på 70 tallet. Utrulig kjekt å ha, både for historien og så er de jo so utrulig flotte og se på

    SvarSlett

Takk for hver en liten kommentar. Blir lest med glede og gir inspirasjon!